poniedziałek, 17 marca 2014

Grilled Banana & Peanut Butter Sandwich


Przedefiniujcie swoje pojęcie słowa „kanapka”, jako nudnego kawałka chleba z „czymś”.
Nie zgadzam się na to by kanapki kiedykolwiek były jeszcze nudne.
Zapytacie, jak można jeść chleb z bananem…

Można. Serio.  
SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION.
 
Też się nad tym zastanawiałam aż nie spróbowałam poniższego przepisu, który zaczerpnęłam z RunnersWorld. 



Zapiekana kanapka z bananem i masłem orzechowym. Perfekcyjny posiłek uzupełniający kalorie po porannym joggingu. Jak nie spróbujecie wszystkie pandy będą płakać.
 
Składniki na jedną kanapkę:
1/2 banana
1 łyżka serka kremowego (użyłam serka Turek Świeży Smak - ser twarogowy naturalny)
1 łyżka masła orzechowego
1 łyżeczka miodu
szczypta soli
2 kromki pełnoziarnistego pieczywa ( u mnie razowe)
  
Instrukcje:
1. W miseczce rozgniatamy widelcem 1/4 banana, dodajemy serek, masło orzechowe, miód, sól i mieszamy na gładką masę.
2. Rozsmarowujemy masę na jednej z kromek.
3. Pozostałą 1/4 banana kroimy na kawałki i wrzucamy na rozgrzaną patelnię (można ją lekko przetrzeć olejem/oliwą).
4. Podsmażamy banana na średnim ogniu aż się lekko skarmelizuje.
5. Układamy kawałki banana na kromce z masą i przykrywamy pozostałym chlebem.
6. Kładziemy kanapkę na patelni i podpiekamy na małym ogniu z obu stron aż zbrązowieje.


Podaję razem z ćwiartkami pomarańczy, która idealnie komponuje się ze słodką, bananową masą. :)


***
When I’ve done this recipe for the first time I wasn’t convinced about eating bread with banana, but thanks God I’ve tried and now I can share this recipe with you. I took the idea from Runner World so you can be sure that it is not only tasty as f…. but also healthy.

Great post-running dish that you can do in no more than 10 minutes.


Ingredients:   
1/2 banana 
1 tbsp whipped cream cheese
1 tbsp peanut butter
1 tsp honey
pinch of salt
2 slices whole grain bread

Make 1 serving

Instructions:
1.Cut off  1/4 banana and mash in a bowl with a fork. Stir in the cream cheese. peanut butter, honey and salt;
2. Spread over 1 bread slice.
3. Sprinke the skillet with few drops of oil and place over medium-high heat. Cut remaining banana into pieces, place in the pan and cook until caramelized.
4. Arrange the banana over the creamy banana & peanut butter spread and top with the remaining bread.
5. Place the skillet over medium heat, add the sandwich and cook until browned on each side.

I serve it with orange quarter that perfectly go along with this sweet spread. :) 

4 komentarze:

  1. Trochę się wykrzywiam na myśl o takim połączeniu, ale ja w sumie lubię wszystko co ekscentryczne :D I wygląda przebosko! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie byłam pewna, ale to tak jak z masłem orzechowym i jabłkiem ;)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, pewnie tak samo tez smakuje! :) Tasty as f... ;)

    OdpowiedzUsuń