czwartek, 11 września 2014

Raspberry Swirl Cheesecakes





Kiedyś szczerze nie przepadałam za przygotowywaniem ciast etc. Nie dość, że dużo roboty to jeszcze efekt zwykle był daleki od oczekiwań. Z czasem jednak miłość do pięknych food blogów  i możliwość eksperymentowania ze składnikami tak by uczynić dany przepis zdrowszym ,przekonały mnie do pierwszych poważniejszych deserowych prób.

Ale koniec tej autobiografii. 

Jako, że obecnie dostępu do kuchni nie mam i prawdopodobnie mieć nie będę do końca moje pobytu w Korei z nostalgią przejrzałam zdjęcia z wypieków mini-serniczków na punkcie, których oszalałam w wakacje. Przepis nie jest trudny, a jedynie dość pracochłonnych jednak z pomocą miksera każdy powinien dać radę.  

Na chwilę zapominam o kimchi i zachęcam do spędzenia popołudnia w kuchni.


SERNICZKI Z MUSEM MALINOWYM


źródło: Annies-eats  
ilość: 8
potrzebne: blacha do wypieku muffinek


MASA SEROWA:
450g serka twarogowego „Świeży Smak” Turek – naturalny.
1 szklanka cukru trzcinowego
2 jajka
szczypta soli

SPODY:
opakowanie ciasteczek owsianych Sante naturalnych
2-3   łyżki masła
* masło orzechowe
* ½  łyżeczki cynamon

MUS MALINOWY:
 1 szklanka malin 
stewia/ksylitol według uznania.




1. Ciastka rozgniatamy, mieszamy dokładnie z rozpuszczonym masłem i ewentualnie z cynamonem.
2. Nakładamy do 8 foremek. By spody były równe i „zbite” najlepiej przygnieść je dnem okrągłej szklanki.
3. Pieczemy je 5 minut w piekarniku rozgrzanym do 160 °C. Wyjmujemy i odstawiamy do ostygnięcia.
4. W tym czasie przekładany ser do miksera i miksujemy delikatnym ostrzem aż do uzyskania gładkiej masy.
5. Dodajemy cukier i sól. Miksujemy i dodajemy pojedynczo jajka. Ponownie miksujemy (masa będzie bardzo rzadka, ale to normalne).
6. Opcjonalnie smarujemy ostygnięte spody masłem orzechowym.
7. W blenderze/mikserze  miksujemy maliny z wybraną substancją słodzącą.
8. Nalewamy masę po równo do każdej foremki a następnie na wierzch każdego serniczka kładziemy ok. 1 łyżeczki musu malinowego, który delikatnie rozmazujemy przy użyciu wykałaczki.
9. Serniczki pieczemy w temperaturze 160 °C przez 40 minut. Po 20 minutach ostrożnie obracamy blachę.
10. Po upieczeniu wyjmujemy blachę z piekarnika i odstawiamy do ostygnięcia a następnie wkładamy na min. 4 godziny do lodówki.

4 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie, kiedyś spróbuję. Czekam na więcej zdjęć o Korei.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie, myślę, że skorzystam z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak w ogóle to nominowałam Cię do zabawy '7 faktów o mnie', jeśli masz na nią ochotę i czas, to zapraszam po szczegóły do siebie :)

      Usuń
  3. Ciekawy przepis, nigdy czegoś takiego nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń